Slavíme 2. narozeniny!




Oldo,
dnes má Mangiare squisito druhé narozeniny! Mně se ani nechce věřit jak rychle to zase uteklo. :-) Mohla jsem se zúčastnit setkání foodblogerů a pár dalších akcí, za které jsem moc ráda. Poznat lidi, které znám jen prostřednictvím jejich blogu a dokonce se mnou nedávno vyšel rozhovor pro časopis F.O.O.D.. To pro mě bylo největším překvapením a pro mé bližní také. :-)
Chtěla jsem připravit něco speciálního co tu ještě nebylo. Vybrala jsem dort Pavlova, který jsi překřtil na dort Pája, protože se ti nedaří jej správně skloňovat. :-) Je to dort z pečeného krému ze šlehaných bílků, zdobený šlehačkou a ovocem. Byl vytvořen a počest ruské baleríny Anny Pavlové a svou lehkostí má připomínat baletní sukni. O původ dortu se pře Austrálie s Novým Zélandem. Ať tak nebo tak, stojí určitě za vyzkoušení.

Na 5 dortíků potřebuješ:

  • 100 g bílků pokojové teploty (ze 2-3 vajec podle velikosti)
  • 133 g jemného krupicového cukru
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 1 1/3 lžíce bílého vinného octa
  • 1 1/3 lžíce škrobu
  • 1 smetanu ke šlehání
Předehřej troubu na 150°C a plech vylož pečícím papírem. Pomocí hrníčku si na něj můžeš předkreslit kolečka o průměru cca 7 cm.
V robotu dej šlehat bílky. Vyšlehej do tuha a postupně během šlehání po lžících přidávej cukr. Je potřeba aby se před dalších přidáním pořádně zašlehal. Nakonec přidej extrakt, ocet a škrob.
Směs rozděl do předkreslených koleček. Na okrajích by měla být vyšší než uprostřed. Dej to trouby a sniž teplotu na 120°C. Peč asi 45 minut. Po upečení nech ve vypnuté troubě vychladnout.
Ušlehej šlehačku  a kolečka naplň. Navrch dej plátky manga a posyp kokosem.

2.7.14