Avokádový koláč





Oldo, 
když jsem nedávno shlédla video o jídlech v různých částech světa, narazila jsem na avokádový koláč, který je velmi oblíbený v Kalifornii . Ihned mě tento recept zaujal. Avokádo oba milujeme a ochutnat ho na sladko je opravdu výzva. Zapátrala jsem na pár webech a tak vznikl recept, který momentálně máš před sebou. Navíc je to skvělá možnost vyzkoušet formičky na koláče, které jsem si před pár měsíci pořídila. :-)

Na 3 avokádové koláče o průměru 12 cm potřebuješ:
  • 1 3/4 hrnku rozemletých máslových sušenek
  • 90 g rozpuštěného másla
  • 1 lžíci medu
  • 175 g krémového sýra
  • 3/4 plechovky kondenzovaného sladkého mléka (salka)
  • 1 1/2 avokáda
  • šťávu z jedné limetky
  • pár kapek vanilkového extraktu
Předehřej troubu na 160°C. V míse promíchej rozemleté sušenky, máslo a med. Hmotu rozděl do 3 formiček a pomocí lžíce upěchuj na dno a na strany formiček. Peč v troubě 12 - 15 minut. Po upečení nech vychladnout.
Prošlehej krémový sýr a kondenzované mléko. Tyčovým mixérem rozmixuj avokádo a šťávu z limetky. Vmíchej do směsi krémového sýra, přidej vanilkový extrakt a promíchej. Směs rozděl na vychladlé korpusy a stěrkou uhlaď. Nech v lednici zatuhnout nejlépe přes noc.

Neboj se, že bude krém na povrchu hnědnout... jedná se pouze o oxidaci a na chuti to nijak neubere, ba naopak po odležení je chuť avokáda výraznější a sladkost z kondenzovaného mléka lehce ustoupí do pozadí.
Koláč můžeš také ozdobit šlehačkou, tu doporučuji, či lesním ovocem, opraženými mandlemi, kokosem, kůrou z limetky. :-)


20.6.14