Street FOOD na Flóře



Oldo,
počasí v posledních dnech úplně láká ven. Mám chuť si sednout někde venku a vychutnat si dobrý oběd. Přesně s takovým pocitem jsem se vydala na oběd v úterý. Restaurace ani rychlovka v nákupním centru nepřipadala v úvahu. Potom jsem si ale vzpomněla na nenápadný stánek na Flóře kousek od tramvajové zastávky a vyrazila tam. Dostala jsem úžasné těstoviny s omáčkou z rajčat, cukety a lilku a k tomu koláč s karamelizovanými jablky s čokoládovou pěnou a pistáciemi. Všechno jsem si vychutnala ve stínu pod stromem a připadala si jako v ráji. Chtěla jsem se tedy o tomto místě a také majitelích dozvědět více.

Stánek najdeš před nákupním centrem Flóra, kousek od tramvajové zastávky. Majiteli jsou Vít Kail a Patrik Müller. Vít Kail se podílel na interiéru Bistra Le Camille na Andělu. Později tam pracoval také jako kuchař. Chyběl mu ale osobitější přístup k zákazníkům a také volnější ruka při experimentování se surovinami. Bistro je totiž převážně italské. Po pár festivalech se mu právě street food zalíbil a otevřel si s Patrikem, který je původně pekař, malý stánek.



Menu je vyvěšené na týden dopředu na facebookových stránkách, nicméně není pevné a operativně se mění. Vždy se skládá s polévky, hlavního chodu a dezertu. Dále si můžeš dát čaj, kávu, sušenky , piadinu, což je italská placka s různými slanými náplněmi a spoustu dalších věcí. Nabídka sladkého se mění každý den. Jídlo je také přizpůsobené aktuálnímu počasí, tedy teď v období tepla se jedná převážné o jídla odlehčená.

Jídlo je připravované z kvalitních surovin. I tak je přibližně za stejnou cenu jako v přilehlých restauracích. Těstoviny, které jsem v úterý měla, byly čerstvé! Samy si je vyrábí. Rozhodně se nebojí experimentovat. O tom svědčí například bůček na zeleném kari a rýže s kandovaným zázvorem. Jídlo bylo připravené tak, aby v tomhle teplém počasí nebylo příliš těžké a spíše člověka nakoplo.

Vítkovou velkou radostí je zlepšovat lidem život pomocí jídla. Za největší úspěch považuje, pokud si někdo dá u něj jídlo, které nikdy neměl, jen proto, že ví, že od něj bude výborné. V budoucnu si chce otevřít svoje bistro v rodinném stylu, aby měl stále kontrolu nad kvalitou používaných surovin.

Takže už asi tušíš, kam půjdeme v úterý na oběd. :-)



22.5.14