Mazance s pomerančem a brusinkami



Lásko,
Velikonoce mám moc ráda. Jako malá jsem si je vždycky užívala. Chodila jsem s taťkou koledovat po příbuzných a známých, kde jsme se vždycky za chvíli zastavili a prohodili s nimi pár slov. Byl to vždy příjemný den plný setkání s blízkými. Samozřejmě jsem si také domu přinesla velkou koledu plnou sladkostí. :-)
K velikonocům prostě patří mazanec, o tom není pochyb. Letos jsem se rozhodla trochu upravit recept na tvarohový mazanec z minulého roku a střihla jsem ho hot cross buns, což jsou vlastně malé mazance, které se pečou například v Anglii v různých příchutích. V mém případě jsem přidala mixed spices, pomerančovou kůru a brusinky namočila do pomerančové štávy.

Na 7 mazanců budeš potřebovat:
  • 2 vajíčka + jedno na potření
  • 150 g změklého másla
  • 250 g měkkého tvarohu, baleného
  • 200 g moučkového cukru
  • kůru z půlky pomeranče
  • 1 lžičku vanilkového extraktu
  • 1 lžíci pomerančové šťávy
  • 250 g hladké mouky
  • 250 g špaldové mouky
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • 1 lžičku mixed spices (prodává M&S)
  • asi 5 lžic mléka
  • 2 lžíce spařených loupaných mandlí, nakrájených nahrubo
  • 2 lžíce brusinek naložených v pomerančové šťávě
Troubu předehřej na 200°C. Plech vylož pečícím papírem.
Ve velké míse utři vajíčka, máslo, tvaroh, cukr, extrakt, pomerančovou kůru a šťávu. Přidej prosátou mouku s kypřícím práškem, mixed spices, mandle, brusinky a asi 3 lžíce mléka. Rukama vypracuj tužší těsto, které se nebude lepit. Pokud je moc suché přidej mléko, pokud mokré přisyp mouku. Z těsta udělej kouli a rozděl ji na 7 stejně velkých částí, ze kterých vytvaruješ bochánky. Dej je na plech a potři je rozšlehaným vajíčkem. Nech mezi nimi trochu prostoru, protože v troubě ještě nabudou. Peč je 10 minut a potom stáhni troubu na 150°C a dopékej dalších 30-35 minut. Když jsou krásně zlaté, přikryj je alobalem, aby se nespálili, jak se budou dopékat uvnitř. Po upečení nech zcela vychladnout a můžeš podávat.

20.4.14